Wybierz PayPo i zapłać za 30 dni | Darmowa wysyłka od 249zł!

Zamówienia złożone do godziny 12:00 wysyłamy tego samego dnia!

Strona główna / Gainery

Gainery

Jeśli Twoja dieta wymaga nadwyżki kalorycznej, bądź nie możesz dobić kalorii do odpowiedniego bilansu, gainer będzie idealnym wyborem. Odżywka na masę w dużym stopniu wpłynie na budowanie masy mięśniowej.

Gainer na masę cieszy się dużym zainteresowaniem wśród miłośników siłowni. Na rynku możemy zauważyć szeroki wybór produktów z tej kategorii. Ze względu na rozbudowaną ofertę pod względem gainerów oraz ich producentów, u nas w sklepie na pewno znajdziesz coś dla siebie.


Gainer co to?

Gainer to mieszanina białek i węglowodanów. Służą głównie jako suplement uzupełniający kalorie. Jego dużym atutem jest brak zawartości tłuszczów oraz wygodna forma. Najczęstszym stosunkiem białka do węglowodanów w tego typu odżywce jest stosunek 1:4 -na każdą część białka przypadają 4 części węglowodanów. Ponadto, bardzo często wzbogacona jest o aminokwasy BCAA, kreatynę, glutaminę oraz zdrowe tłuszcze (zazwyczaj w niewielkiej ilości).

Rozróżniamy 3 rodzaje gainerów:

  • O zawartości powyżej 20% białka - duża zawartość białka pozwala stosować gainery jako posiłki zastępcze. Są zwykle stosowane w sytuacjach kiedy nie jesteśmy w stanie “dobić” zapotrzebowania kalorycznego standardowym pełnowartościowym posiłkiem

 

  • O zawartości poniżej 20% białka - ten rodzaj odżywek na masę jest nieco mniej popularny od gainerów zawierających powyżej 20% białka, natomiast wybór rodzaju tej odżywki jest zależny głównie od diety oraz konieczności doboru makroskładników

 

  • Odżywki typu “bulk” - charakteryzują je proporcje 50:50 białka i węglowodanów. Ten typ gainera na masę jest wybierany najczęściej przez osoby, które nie potrzebują aż tak dużej ilości węglowodanów.



Kiedy stosować Gainery?

Najczęściej odżywki na masę typu gainer są stosowane po treningu. Natomiast powszechne jest również stosowanie ich jako posiłek zastępczy w trakcie dnia. Niektórzy decydują się także na spożycie gainera jako lekkostrawnego posiłku przedtreningowego -  ½ porcji odżywki na masę około 60minut przed treningiem.

Nie musimy się jednak ograniczać tylko do posiłków okołotreningowych. Z powodzeniem możemy dodawać „masówkę” do omletów na śniadanie, szejków na lunch czy też (o ile „genetyka” i specyfika dnia treningowego na to pozwala) do posiłków wieczornych. Tutaj jednak sprawdzi się lepiej gainer wysokobiałkowy czyli taka mieszanka węgli i białka, w której stosunek jednych do drugich wynosi 3:1 lub mniej (na rzecz ilości protein)


Gainer - dawkowanie

Zakłada się, iż zalecana dawka białka to od 0,2 do 0,4g białka na każdy kilogram beztłuszczowej masy ciała. W takim wypadku, mężczyzna ważący 75kg przy górnej granicy zapotrzebowania białka - potrzebuje 30g protein. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie uzupełnienie zbilansowanego posiłku odżywką. Oczywiście, jeśli nie jesteśmy w stanie zjeść posiłku - możemy go zastąpić gainerem.